22/4/08

1r CICLE SUPERIOR

LA HISTÒRIA VERITABLE


Hi havia una vegada la Lia i l’Axel, eren nens normals i corrents, però els agradava molt viatjar amb vaixell. Un dia de les vacances de Setmana Santa van proposar als seus pares si volien fer unes petites vacances amb vaixell.
I... els pares van dir:
- D’acord, ens anirà molt bé estirar les cames.
I el dimecres se’ n van anar.
Van llogar un vaixell i... a navegar!!!
Van emportar-se el dinar i al cap d’una estona de navegar van xocar contra alguna cosa
-Què estrany!-va dir la mare.
Tot seguit va sortir un drac.
Tots espantats van dir:
-Qui ets?
-Sóc el fill del drac que va matar Sant Jordi.
-No cal que tingueu por, de qui n’heu de tenir de por és de Sant Jordi.
-Per què?-va dir la Lia.
-Explica, explica ...-va dir l’Axel
Tot va començar el dia que Sant Jordi va assabentar-se que al nostre poble hi havia una princesa bonica; llavors va venir justament quan la princesa em portava unes herbes medicinals i d’amagat la va seguir i va trobar el nostre cau. Es va voler enfrontar amb el meu pare i el va matar. Llavors la meva mare i jo vam sortir corrents de la cova i vam anar a viure fins al fons del mar Mediterrani. Sant Jordi va ser un egoista. Ah! I la rosa que va regalar Sant Jordi a la princesa estava plantada per allà a prop.
-Fillet, vine-es va sentir a sota l’aigua.
-Adéu, la meva mare em crida.
I des d’aquell dia la Lia i l’Axel van saber la història veritable de Sant Jordi i el drac.


Lídia Domènech Martínez
1r Cicle Superior