22/4/08

2n CICLE SUPERIOR

Memòries d’un dia de platja


Nota: Aquesta poesia, és d’aquelles que estan fetes per riure i passar una bona estona. Se’m va acudir mirant un vell àlbum de fotos, que donàvem per perdut. Un àlbum amb cobertes verdes...


Després d’hores d’autopista
i de molt avorriment,
ja hi ha aigua a la vista...
Del cotxe baixo corrents!


Només arribar a la sorra,
ve la protecció solar,
i quan ja m’he tret la gorra,
em puc anar a banyar.


I de mentre, ma germana,
va posant el para-sol,
i em diu que quan tingui gana,
vagi amb ella per fer un mos.


Quan em canso de banyar-me
i tinc arrugues a la pell,
surto a la vora de l’aigua
i faig a la sorra un castell.


Però l’aigua està enfadada,
perquè d’ella m’he avorrit,
i m’envia una onada,
pel meu castell destruir.


Us explicaré una altra,
d’anècdota que em passà;
la batalla que es va batre:
una pedra contra un cranc.


El crustaci que es trobava
amb un obstacle al davant,
fins d’escalar-la provava,
però no se’n sortia pas.


Pobre cranc, que no sabia,
ni podia endevinar,
que millor la passaria
vorejant-la pel costat.


I moltes altres històries,
històries vora la mar,
que han quedat en la memòria
durant els últims dotze anys.


I és que la vida és molt bella,
però tan sols és un segon,
és com un mar que es travessa,
enfonsant-se poc a poc.


Per l’oest s’acaba el dia,
però els poemes no ho fan pas,
per Sant Jordi prendran vida,
quan es torni a celebrar.


Feliç dia de Sant Jordi!


Víctor Quintas Martínez
2n Cicle Superior