12/6/07

PRIMER CICLE SUPERIOR

COLÒNIES 16, 17 I 18 DE MAIG

El dimecres 16 de maig a les 9:00 h els nens i nenes de CM i CS vam sortir de l’escola. Pel camí vam parar a esmorzar. Desprès d’esmorzar, vam tornar a l’autocar, "Ens esperava un bon tros de camí!" Vam arribar a l’alberg de l’Escala a les 12:35h, vam desfer les maletes i vam anar a dinar. Vam començar les activitats a les 15:00h, ens vam separar es dos grups: 3r i 4rt, 5é i 6é. L’activitat era sobre el sistema dunar de la platja del Rec. Abans hi passava un braç del riu Ter, anomenat Rec.
A la platja del Rec ens van ensenyar espècies de plantes com ara: el borró que servia per a subjectar les dunes de la platja, els Ullals de gat que si la parties per la meitat sortia aigua perquè agafava aigua del mar. Després ens van ensenyar l’arc del Portitxol, i ens va dir que abans era una roca més gran, perquè al llarg del temps el mar la va anar erosionant.
Ens va ensenyar una planta que es podia menjar, la vam tastar i estava molt amargant "Quin fàstic!!", vam anar a la platja del mur grec. El Víctor i la Melissa van agafar dos mostres de la sorra de la platja del mur grec i de la platja del Rec. Desprès vam anar al mirador, i vam veure un espigó, i també vam veure el Riu Fluvià, i la Muga. Després vam anar l’alberg a fer un experiment.
Vam agafar una ampolla i hi vam posar pedres i sorra. Així vam filtrar aigua bruta i es va tornar neta. La primera nit no va dormir ningú, perquè tots, però tots, fèiem: rialles, bromes, corríem, saltàvem, parlàvem, etc.
Per cert l’Elisabet ,ens va explicar un conte però...no va funcionar. No ens vam adormir.
L’endemà al matí algunes i alguns, bé, quasi tothom estava rendit. Ja us podeu imaginar que la nit següent a la primera ens vam quedar ben adormits. Després de l’esmorzar vam anar a Cal Ventós. Pel camí vam veure dòlmens i des del mirador es veia tot l’Alt Empordà, el Cap de Creus, les Illes Medes i les muntanyes del Montgrí. Ens van ensenyar a identificar-los en un plànol.
Quan vam acabar, vam anar a dinar als Aiguamolls. Allà vam poder observar molts ocells i plantes. En acabar l’activitat vam anar a l’alberg a berenar, ens vam dutxar (per torns), ens vam posar la roba de l’endemà i vam jugar en un patí petit i després vam sopar i vam anar a la platja a començar el joc de nit. Al tornar a l’alberg, quina casualitat, hi havia una discoteca, vam estar ballant i ballant, ens ho vam passar bomba, fins a l’hora d’anar a dormir. Ens vam posar el pijama i vam quedar fregits.
L’endemà, divendres, vam anar a esmorzar i vam anar a les ruïnes d’Empúries. Vam veure la casa del Màrius, la casa del Tiberi, les termes…
D’en Màrius i en Tiberi no us en hem parlat, però, eren els protagonistes del conte que ens van explicar la Pilar i la Margarida i anava de la vida dels grecs i els romans a Catalunya durant l’edat antiga.
Després de visitar les ruïnes vam anar a dinar i quan vam acabar, motxilles amunt i cap a l’autocar. Era hora de tornar a casa.
En general, pensem que han estat unes colònies divertides i, al mateix temps, hem après moltes coses sobre les aus, les plantes i les dunes.